Garść porad, jak projektować skuteczne etykiety.04.07.2016

Wykorzystaj kolor do osiągnięcia celu.
Podstawową kwestią jest fakt, że projekt etykiety powinien być w przestrzeni CMYK. Drukarnie zaakceptują projekt w RGB, ale wydrukowane kolor mogą się różnić od kolorów na projekcie. Dobór kolorów powinien ułatwiać czytanie etykiety. Projekt musi być przejrzysty kolorystycznie. Ważną rzeczą jest również dobór kolorów pod kątem branży, z której pochodzi produkt z etykietą.

źródło:merwinski.pl/

Wykorzystaj opakowanie.
Znając opakowanie jesteśmy w stanie idealnie dobrać wymiary etykiety. Dodatkowo możemy wykorzystać kształt i kolor opakowania, aby bardziej podkreślić unikalność naszej etykiety.

źródło:loriannfranks.files.wordpress.com

Projekt etykiety powinien być oryginalny.
Etykieta bardzo często stanowi o wysokiej sprzedaży produktu. Ważne jest, żeby wpadała w oko i zapadała w pamięć. Dlatego należy projektować etykietę wyobrażając sobie produkt już na półce, pośród innych produktów tego typu. Dobry projekt etykiety zachęca klienta do sięgnięcia po produkt na półce.

Rozważ użycie nietypowego materiału.
Etykieta wydrukowana na papierze posiadającym delikatną, miłą w dotyku fakturę powoduje wrażenie ekskluzywności produktu. Oprócz walorów estetycznych zwiększa szansę na zwrócenie na siebie uwagi i tym samym sprzedaż.

Przetestuj wygląd etykiety na grupie docelowej.
Mimo zachowania wszystkich zasad poprawnego projektowania zawsze warto zapytać osoby potencjalnie zainteresowane produktem, czy etykieta wpada w oko i czy zdecydowaliby się na zakup, gdyby mieliby przed sobą opakowanie z taką etykietą. Na tym etapie można wychwycić elementy, które nam wydały się naturalne, ale w końcowym efekcie okazały się niespójne z założeniami (np. etykieta produktu dla dzieci może nie być dostatecznie kolorowa).

S.P.
companies.jpg